Mindfulness

Mindfulness øvelser

Med mindfulness-øvelserne får du et godt redskab til større nærvær og til at opnå indre ro. Mindfulness-øvelserne kan være en hjælp i en travl hverdag til at opnå mere tilstedeværelse i nu’et. Brug 5 minutter, når du alligevel holder pause.

Skyen:

Denne øvelse giver ro og skærper din opmærksomhed.

Progressiv muskelafspænding:

Denne øvelse kombinerer kropsbevægelse med opmærksomhedsrtæning.

Øvelserne er indtalt af Angelika Schiøtz

 

Sanseøvelse:

Spiseøvelser aktiverer alle fem sanser, og er en god måde at komme i kontakt med kroppen, og hvordan den reagerer.

Øvelsen kan laves med mange forskellige madvarer, men er er valgt en appelsin. Lav øvelsen i dit eget tempo.

Sid i en behagelig stilling, hvor du kan trække vejret frit og roligt. Se godt på din appelsin. Bemærk appelsinens runde form og overfladen, der er lidt nopret. Bemærk appelsinens flotte lysende orange farve. Duft til appelsinen og mærk, hvordan duften fylder din næse. Nu skal du pille appelsinen. Mærk appelsinkødets struktur med dine fingre. Put appelsinkødet i munden. Smag på appelsinen og nyd at saften frigives fra frugtkødet, når du tygger på appelsinen. Giv dig god tid til at mærke alle de små oplevelser i din krop.